• تلفن09122330961
  • آدرستهرانپارس بلوار اتحاد خیابان ۱۱غربی روبروی نانوایی بربری پ ۲۵
  • ساعتهای آزادپشتیبانی 24 ساعته
  • تلفن09122330961
  • آدرستهرانپارس بلوار اتحاد خیابان ۱۱غربی روبروی نانوایی بربری پ ۲۵
  • ساعتهای آزادپشتیبانی 24 ساعته
قیر مخلوط یا محلول

تاریخچه آسفالت

مخلوط آسفالت گرم از سالها پیش راه طولانی جاده پیشرفت را پیموده است اولین جاده آسفالته بین سالهای ۶۰۴ و ۶۲۵ قبل از میلاد ساخته شد . رومیان در دوران اشغال بریتانیا ، جاده ای در بریتانیای کبیر ساختند که از آن به عنوان الگویی برای ساخت جاده های مدرن بریتانیا استفاده می شود .

اولین اجرای کامل آسفالت بر در جاده توسط مردی بنام John Metculfe انجام شده است و تکامل نحوه آسفالت و پیشرفت کیفی آن همچنان ادامه یافت بطوریکه در اوایل سال ۱۸۲۰ قیر داغ برای متصل کردن سنگ دانه ها به یکدیگر استفاده شد .

قبل از سال ۱۹۰۰ به کنترلهای آزمایشگاهی توجهی نمی شد ولی پس از آن آزمونهای آسفالت اهمیت پیدا کرد با توجه به افزایش ترافیک سنگین در جاده ها نیاز به افزایش مقاومت و ارائه راهکارهایی برای جلوگیری از ترک خوردگی روسازی ها استفاده از مواد چسباننده با کارآیی بالاتر ( مانند اصلاح کننده های آسفالت و مواد سنتزی ) سفارش می گردد .

یکی از بهترین روش هایی که طی سالها مطالعات میدانی جهت افزایش کارآیی مقاومت آسفالت به اثبات رسیده است اصلاح آسفالت با استفاده از ترکیبات گوگردی می باشد .

تعریف قیر

قیر ماده ای است سیاه رنگ با ترکیبات هیدروکربوری سنگین که از نظر فیزیکی یک ماده همگن و از نظر شیمیایی یک مخلوط نا همگن می باشد.

به علاوه این ماده از ترکیبات شیمیایی مختلف ( علاوه بر هیدروکربورها ) تشکیل شده است . از جمله ترکیبات نیتروژن ، گوگرد ، اکسیژن و مقادیر کمی از فلزات ( نیکل ، آهن ، منیزیوم و …) مواد روغنی ، رزین و آسفالتی این ماده در عایقکاری و ساخت آسفالت عموماً کاربرد زیادی دارد.

با توجه به اهمیت اقتصادی و حیاتی نفت و مشتقات آن برای کشور و به دلیل ضعفهای کیفی این مشتق هیدروکربوری در برابر عوامل محیطی مختلف ، استفاده از درصدی از گوگاس در آسفالت به جای قیر علاوه بر صرفه جویی در مصرف داخلی این ماده ارزشمند ، باعث افزایش کیفیت آسفالت تولیدی نیز خواهد شد . همچنین باعث بالا بردن سهم صادرات این ماده نسبت به ظرفیت تولید قیر در ایران می شود که بخشی از اطلاعات آن در زیر آورده شده است.

ظرفیت اسمی تولید قیر در کشور حدود ۵/۴ میلیون تن در سال است که در عمل میزان تولید با حدود ۷۸% ظرفیت ۵/۳ میلیون تن گزارش گردیده و میزان مصرف داخلی آن ۸/۲ میلیون تن می باشد بطوری که مصرف سرانه آن در کشور حدود ۳۵ کیلوگرم است.

از کل قیر تولیدی کشور ۸۵ درصد پروژه های در وزارت راه و شهرداری ها و ۱۵ درصد بقیه در صنایع عایق کاری مورد مصرف قرار می گیرد .

دیدگاهتان را بنویسید

Call Now Buttonناصر پناهی
بازکردن چت
نیاز به مشاوره دارید؟
ناصر پناهی 09122330961
سلام
چجوری میتونیم راهنماییتون کنیم؟